Преподобний Серафим Саровський
Преп. Серафим народився 1 серпня 1759 року в м. Курську і був названий Прохором в честь св. Прохора, єдиного від 70-ти апостолів і семи першодияконів. На
сімнадцятому році життя у юнака виникло
бажання залишити світ і вступити на шлях
чернечого життя, тому він вирішив вирушити
до Києва, щоб у старців запитати волю Божу
про те, в якому монастирі йому залишитися. В
Києві, обходячи тамтешніх подвижників, він
почув, що недалеко від Св. Лаври Печерської,
в Китаєвій обителі живе затворник на ім'я
Досифей, який мав дар прозорливості.
Прийшовши до нього, Прохор впав до ніг
подвижника і цілував їх. В розмові з
Досифеєм молодий юнак розкрив йому свою
душу і просив настанов і благословення.
Прозорливий Досифей, побачивши на ньому
благодать Божу і прозрівши своїми очима
майбутнього подвижника, благословив його
йти в Саровську пустинь і сказав на
прощання: „Йди, чадо Боже, і будь там. Місце
це тобі буде для спасіння і допомоги від
Господа". Прохор
вступив в Саровську обитель 20-го листопада
1778 року. 13
серпня 1786 року, з дозволу Св. Синода о.
Пахомій здійснив постриг послушника
Прохора в іночий чин з новим ім'ям - Серафим. Так
почалося подвижницьке життя знаменитого
святого старця, преподобного Серафима, яке
було настільки богоугодним, що Господь
дарував йому багато дарів Своїх і серед них
- дар зцілення. Одного
разу зимою привезли на санях хвору жінку до
монастирської келії преп. Серафима і про це
повідомили старця. Не дивлячись на безліч
народу, що зібрався в сінях, преп. Серафим
звелів принести її до себе. Хвора вся була
скорчена, коліна зведені до грудей, її
внесли в кімнату старця і поклали на
підлогу. Преп. Серафим закрив двері і спитав
її: -
Звідкіля ви, матінко? -
З Володимирської губернії. -
Чи давно ти хвора? -
Три роки з половиною. -
Яка ж причина твоєї хвороби? -
Я була раніше православної віри, але мене
віддали заміж за сторообрядця. Я довго не
схилялася до їхньої віри — і була здорова.
Але потім вони мене вмовили і я змінила
хрест на двоперстя і в церкву перестала
ходити. Після того пішла я одного разу по
домашнім справам на подвір'я; а там мені
привиділася одна тварина
вогняна, навіть обпалила мене.
Я зі страху впала, мене почало ламати і
корчити. Минуло чимало часу. Домашні
спохватилися, шукали мене, вийшли на подвір'я
і знайшли мене лежачою. Вони внесли мене в
кімнату. З тих пір я хворію. -
Розумію, - відповідав старець. — А чи віруєш
ти знову в Св. Православну Церкву? -
Вірую тепер знову, отче, -відповіла хвора. Тоді
преп. Серафим склав свої пальці по-православному,
поклав на себе хрест і сказав: -
Перехрестися ось так в ім'я Святої Трійці. -
Отче, я й рада була б, -відповіла йому хвора, -
та не володію руками. Преп.
Серафим взяв з лампади біля Божої Матері
масла і помазав груди й руки хворої. І
одразу ж після цього вона стала
розправлятися, навіть суглоби затріщали, і
отримала зцілення. Володів
преподобний Серафим і даром прозорливості. Одного
разу прийшли до нього дві дівчини, духовні
дочки Стефана, схимонаха Саровської
пустині. Одна з них була купецького роду,
молодих років, інша — з дворян, вже літнього
віку. Остання з юності горіла любов'ю до
Бога і бажала давно стати інокинею, лише
батьки не давали їй на це благословення.
Обидві дівчини прийшли до преп. Серафима
взяти благословення і попросити в нього
поради, а старша, окрім того, просила
благословити її в монастир. Старець же,
навпаки, став радити їй взяти шлюб, говорячи:
„Подружнє життя благословенне Самим Богом.
В ньому потрібно лише з обох сторін
зберігати подружню вірність, любов і мир. В
шлюбі ти будеш щаслива, а в чернецтво немає
тобі дороги. Чернече життя важке, не для
всіх прийнятне". Молода дівчина з
купецького роду про монастир навіть не
думала і слова про це преп. Серафиму не
говорила. Однак, він сам від себе
благословив її, по своїй прозорливості,
вступити в монастир, навіть сказав в якому
монастирі їй слід спасатися. Обидві
дівчини залишилися однаково незадоволені
бесідою старця, а старша дівчина навіть
образилася його порадами і охолола до нього.
Сам духовний отець її, ієромонах Стефан
здивувався і не розумів чому, й справді,
старець літню людину, ревну до чернечого
життя, відволікає від чернецтва, а діву юну,
яка не бажає іночества, благословляє на цей
шлях. Однак подальші події повністю
виправдали старця. Благородна дівиця вже в
літньому віці вступила в шлюб і була
щаслива, а юна — дійсно пішла в той монастир,
який вказав їй прозорливий старець. Підготувала
Олена Куку |
|||
| |||
| |||
| |||
|